Zamieszczone przez marcin1978
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez IrdeDzisiaj wymieniono sprężyny w mojej octavce. Nic nie rozumiem z tej wymiany, ponieważ wcześniej miałem springi oznaczone 1xbiała, 3xpomarańczowe, 1xbrązowa (bardziej mi wyglądało na 1 biała i 4 pomarańczowe ale w zestawieniu takich nie znalazłem więc przyjąłem że ostatnia kropka jest brązowa). Teraz zostały założone 1x biała, 1xżółta (prostokąty nie kropki). Tył podniósł się o ok. 1 cm ale i tak jest niżej niż przód wg moich pomiarów przy pełnym lpg i pełnym pb wyszło 375 mm, wg pomiaru ASO 380 mm. Podejrzewam, że po jakimś czasie i tak się ułożą i znowu będzie niżej.
Komentarz
-
-
patrykL, czemu? Też sprężyny?Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
I niech mi qrwa ktoś powie, że na gwarancji nie jest się traktowanym przez ASO jak wróg...!Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez termit886Zamieszczone przez gregorsZamieszczone przez termit886A wiecie na czym polega i jak się odbywa wykonanie takiego pomiaru obciążenia...???? Jaki są granice pomiaru???
Ja byłem akurat przy pomiarach w swoim aucie. Akurat miałem 1/4 Pb i 2/3 LPG to auto zostało dociążone bańkami z wodą w sumie ok 50 litrów. Miało to symulować pełne zbiorniki paliwa. Po takim pomiarze miałem 36 cm. Już jestem umówiony na wymianę - tylko przepychanka kto za to ma zapłaci - bo ja nie
P.S. Widziałem w kartach w czasie pomiaru w ASO, że wymiar wg normy na tył Tura to 394mm +- 10 mm a nie 398 - tylko nie wiem czemu.Pozdrawiam GregorS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregorsP.S. Widziałem w kartach w czasie pomiaru w ASO, że wymiar wg normy na tył Tura to 394mm +- 10 mm a nie 398 - tylko nie wiem czemu.
394mm +- 10 mm - Wartosci dotycza samochodów produkowanych od daty 01.06.
Komentarz
-
-
Ja jak już wczesniej pisalem, raz nie przyjalem naprawy a nastepnie przyjalem jak wymienili na wyzsze oznaczneie sprezyn (BF). Z tym ze nie mierzylem za drugim razem, uwierzylem na slowo - rzeczywiscie auto wyzej stalo. Jednak ciagle mi to nie dawalo spokoju zalalem auto do pelna i wyrzucilem wszystkie graty z niego oprocz kola zapasowego i pomierzylem. Jednak nei jest zgodnie z norma. A co gorsza jest roznica w pomiarze na tyle, miedzy lewa strona a prawa. Jest 5mm. Znosi mi rowniez autko troche w prawo. I tu pytanie, czy wiecei dlaczego moze byc roznica miedzy lewa strona a prawa? Zadnego dzwona nie mialem. Bede walczył z ASO ale chcialbym sie dowiedziec czy moze ktos cos takiego mial i wie jaka moze byc przyczyna?
Komentarz
-
-
Ja jak mierzyłem u siebie to tez miałem różnicę z jednaj strony 365 i 370 ale na pomiarze nie było aż tak widać różnicy - obie strony 370. Może ciężar nierównomierni rozłożony albo krzywo na placu.
Dziś jestem po wymianie zmierzyłem na placu odrazu 390 na oko widać było że wyżej stoi co do jazdy nie było jak sprawdzić ale na niewielkim kawałku było ok, nie bujało tak tyłem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcin1978Ja jak mierzyłem u siebie to tez miałem różnicę z jednaj strony 365 i 370 ale na pomiarze nie było aż tak widać różnicy - obie strony 370. Może ciężar nierównomierni rozłożony albo krzywo na placu.
Dziś jestem po wymianie zmierzyłem na placu odrazu 390 na oko widać było że wyżej stoi co do jazdy nie było jak sprawdzić ale na niewielkim kawałku było ok, nie bujało tak tyłem
Komentarz
-
-
Koledzy dzisiaj dzwonili do mnie z ASO że SAP kazał wykonać pomairy obciążenia a z tego co mi ten gość z ASO tłumaczył to ma być nic innego jak zważenie samochódu pod obciążeniem.Kazał zatankować oba zbiorniki na full i najpierw najechać przednią osią, potem tylną,a następnie zwarzyć cały samochód. Ciekaw jestem po co im to jest potrzebne...?? W związku z tym iż mieszkam spory kawałek od ASO gdzie zgłosiłem reklamację to gość mi powiedział abym to zwarzył i wysłał mu informację mailem. Obdzwoniłem kilkanaście stacji obsługi i nikt nie posiada takiej wagi oby to zrobić, czy wiecie może gdzie takie pomiary można zrobić....???? Gość z jednej stacji obsługi podpowiedział mi żeby podjechać tam gdzie skupują złom i tam zrobić takie warzenie. Czy ktoś z Was też miał coś takiego wykonywane...? Nie wiem kompletnie jak się za to zabrać, a ASO twierdzi że nie mają do takiego czegoś sprzętu.
Pomóżcie
[ Dodano: Wto 19 Cze, 12 16:24 ]
Zamieszczone przez marcin1978Zamieszczone przez termit886Z jakim oznaczeniem założyli Ci te sprężyny...? Wymieniałeś w Sosnowcu
Komentarz
-
-
Termit886.Miałem identyczna sytuacje podczas walki o wymianę sprezyn.Mistrz serwisu poprosił mnie żebym zwazyl całe auto a potem tylko tylna oś bo podobno dostał z SAP takie wytyczne.Ja jednak postanowiłem ze nie bede tego robił dlatego ze jeżeli oni dostali takie wytyczne to powinni mieć rownież u siebie wagę a nie ganiac klienta po zlomowiskach.Okazało sie ze takie ważenia nie było wcale potrzebne.Zrobiono mi normalny pomiar przeswitu i wysłano zapytanie do działu technicznego SAP.PIerwsza odpowiedz była negatywna bo podobno magicy z SAP stwierdzili ze skoro świadomie zamowilem z instalacja gazowa to powinienem rownież miec świadomość ze ta instalacja swoje wazy i ze powinienem mniej wkładać do bagażnika.Totalna bzdura.Mistrz serwisu z lekkkim wstydem cytowal mi słowa owych fachowców i sam postanowił ze moja dokumentację wyśle wyżej no i poskutkowalo.Sprawa załatwiona pozytywnie.Takie ważenie auta i w dodatku byle gdzie moim zdaniem mija sie z celem a poza tym nie masz takiego obowiązku.To oni maja wykonać pomiary.
Komentarz
-
-
Ja dzisiaj dostałem odpowiedź z ASO że SAP (dział gwarancji) nie uznał mojej reklamacji :evil: ponieważ cytuję "jak woże coś cały czas w bagażniku to powinienem być świadom że tył będzie siedział" Taką informację przekazał mi gość z ASO, ale powiedział że postara się to załatwić inną drogą że wyśle moją prośbę do działu zadowolenia klienta (fajna nazwa...) i coś tam spróbuje załatwić.
Co radzicie czekać co ten zadowalający dział odpowie ASO w sprawie mojej reklamacji czy odrazu wypakować im oficjalne pismo i im to wysłać....?
Komentarz
-
-
Jestem po wymianie - czas realizacji od pierwszych pomiarów około 3 tygodnie, ale się udało .
Nie obyło się bez telefonu do SAP w sprawie kosztów wymiany.
Skończyło się na tym, że nic nie zapłaciłem. Auta nie mierzyłem tylko sprawdziłem sprężyny - 1xbiała 3xżółta.
Wrażenia już przy siedzeniu za kołem - jakoś dziwnie wysoko, jazda stabilna.
Jednym słowem - jest tak jak powinno być od początku wysoko i stabilnie.
Warto walczyć o swoje bo Octa to niezły wóz tylko księgowi trochę przedobrzyli z oszczędnościami.
PS. Imponuje mi pomysłowość ASO jak zniechęcić upierdliwego klienta.Pozdrawiam GregorS
Komentarz
-
Komentarz